Vår scoutstuga ligger alldeles i vattenbrynet nedanför Uvberget i Torsång. Här har vi nära till skogen, vattnet och en stor öppen plats att vara på.

På vardagskvällarna i början på höstterminen och slutet på vårterminen är det  är det scoutmöten i -Uvberget men på helgerna är den oftast ledig. Du kan hyra stugan för privata alkoholfria arrangemang.

Stugan är utrustad med glas och porslin för ca 25talet personer. Köket har både el och vedspis men saknar indraget vatten.

Externa hyresgäster, så som skolklasser/fotbollslag/knivkastarsällskap vänder sig enklast till vår stugfogde Henrik på 073-6879900 för priser, datum och annat praktiskt.

Så här hittar du till vår stuga:

Från Torsång: Åk mot Ornäs. Efter nya skolan är det skyltat Uvbergsviken till höger. Kör ner mot badet och sväng vänster vid den gula bommen.

Från Ornäs: Passera Byn Storsten. Efter avfarten upp mot bostadsområdet är det skyltat till vänster Uvbergsviken. Kör ner mot badet och sväng vänster vid den gula bommen.